Epic Games’in yeni gözdesi:Sifu İncelemesi

Nihayet Sifu oyunu çıkış yaptı ve oyunu tamamladıktan sonra Sifu inceleme yazımıza geçebiliriz. Bu yapım, çok oyunculu dövüş sanatları dövüş oyunu Absolver‘ın arkasındaki stüdyo olan geliştirici Sloclap’tan kung-fu temalı bir dövüş oyunu.

Dövüş oyunu dedik ancak hikayeli olduğunu da belirtelim. Sifu, iğrenç bir eylemde bulunan beş dövüş sanatçısına karşı intikam almak için aç olan genç bir kung-fu öğrencisini takip eden tek oyunculu bir yapım. Yurt dışında 40 dolar olarak çıkış yapan bu oyunun, ülkemizde 69 TL gibi harika bir fiyattan çıkış yaptığını da belirtelim. Gelin oyunun detaylarına inelim.

Sifu İnceleme: Kusursuz ve Minimalist Tasarım

Sifu

Capcom’dan God Hand, herhangi bir aksiyon oyununda mükemmel dövüş, absürt bir olay örgüsü ve en aptal karakter kadrosuna sahip kusurlu bir başyapıttı. Özellikle, oyunun kaçınma tekniği, özelleştirilebilir kombinasyonları ve sezgisel kontrolleri, acımasız, cezalandırıcı dövüşe, onu oynayan az sayıda kişiye hitap eden tatmin edici bir benzersizlik kazandırdı. Sloclap, Sifu’nun birçok yönden ondan büyük ölçüde ilham aldığını hissettirdiğinden, oyunu God Hand’e açıkça benzettim.

Kahramanınız, ailenize ve Dojo’ya ihanet eden bir grup hain dövüş sanatçısının peşinde. Bu, tipik kung-fu tarzı intikam planınız ancak oyuna girdikten hemen sonra birkaç doğaüstü olay görüyorsunuz. Kahramanın hedeflerine ulaşmak için yaptığı dedektif benzeri bağlantıları görmek için oyun menüsündeki beyaz tahtaya göz atabilirsiniz. Bu pano, oyunu fazla hikaye sahneleri veya diyaloglarla boğmadan size temel arka plan ve karakter özetini veriyor. Aslında Sifu, şaşırtıcı derecede minimalist. Olay sahneleri veya uzun savaş öncesi hicivler için çok az sert kesim mevcut; Oyun dünyası hakkında bilmeniz gereken her şey oyun içinde sunulmakta.

Sifu İnceleme: Structure Sistemi

Sifu

Sifu; bir düğme hafif vuruşlara, diğeri ise sert vuruşlara ayrılmış iki düğmeli kombo sistemi kullanıyor. Bu iki düğmeyi çeşitli şekillerde birleştirmek farklı saldırılarla sonuçlanıyor ve tecrübe puanı kullanarak ek hareketlerin kilidini açabiliyorsunuz. Saldırınızı değiştirmenize izin veren birkaç özel saldırı olduğunu da belirteyim. Örneğin, önce geriye, sonra ileriye hafifçe vurmak, ardından hafif bir saldırı yapmak, hedefinizi iten bir avuç darbesiyle sonuçlanıyor; Bu, düşmanları duvarlara çarpmak veya alanı temizlemek için harika bir saldırı türü. Ayrıca, boşluğu kapatırken düşmanları çelmek için kayan bir süpürme hareketi veya başarılı bir savunmadan sonra kullanmak için bir karşı yumruk açabilirsiniz. Bunu da ağır saldırı ile yapıyorsunuz.

Sağlık ve hasarın yanı sıra, dövüşleriniz sırasında Structure‘ı yönetmeniz gerek. Structure, Sekiro: Shadows Die Twice’daki Posture’a benzeyen bir mekanik. Esasen, rakiplerinize hasar verdiğinizde, sağlık çubuklarının altında sarı bir gösterge ile temsil edilen duruşlarını da zayıflatıyorsunuz. Bu gösterge tamamen dolduğunda, rakiplerin duruşları bozuluyor, onları sersemletiyor ve güçlü bir bitirici darbeye karşı savunmasız bırakıyor. Aynı şey sizin için de geçerli. Arka arkaya çok fazla darbeyi engellerseniz, Structure’ınız zayıflıyor, kırılıyor ve sizi bir düşman saldırısına karşı sonuna kadar açık bırakıyor.

Sifu İnceleme: Korunma, Savunma ve Kaçınma

Sifu

Savunma tarafına gelirsek savuşturabilir veya blok yapabilirsiniz. Blok düğmesine dokunmak gelen darbeleri savuştururken, blok yapmak sizi korunma durumuna geçiriyor. Her iki tekniğin de avantajları ve dezavantajları var. Siperler, düşman saldırılarını kesintiye uğratarak size karşı koyabileceğiniz bir pencere sunuyor. Zamanlama katı, bu nedenle sapmayı kolayca yanlış zamanlayabilir ve sağlam bir hasar alabilirsiniz. Blok, çok daha güvenli bir bir mekanik ancak aşırı kullanımı Structure hızla tüketiyor ve bu, korumanın kırılmasına neden oluyor.

Ayrıca, özel bir kaçınma düğmesi ile saldırılardan kaçınabilirsiniz. Bu, varsayılan olarak bir geri adım ancak belirli bir yönden kaçmak isterseniz, yönlü girişlerle hareketi etkileyebilirsiniz. Kaçınma düğmesini basılı tutmak, boşluk yaratmak veya bir hamle saldırısı ayarlamak için ideal olan bir koşu başlatıyor ancak kaçınmanın dezavantajları da mevcut. Aksiyon oyunlarında genellikle olduğu gibi tam bir güvenlik açığı sağlamaz; Bayonetta veya Devil May Cry’da olduğu gibi saldırılardan kaçamazsınız. Animasyon kurtarma sırasında kaçınılmaz olarak hatalı bir vuruşla çivileneceğiniz için bir kalabalığın içine dalıp zarardan kaçamazsınız.

Sifu

Sifu’da Focus Strikes en önemli silahınız olacak. Focus düğmesini basılı tutmak eylemi yavaşlatıyor ve güçlü bir saldırı başlatmak için rakibinizin belirli noktalarını hedeflemenize olanak tanıyor. God Hand‘de olduğu gibi, konumunuzu korumanın ek bonusu ile birlikte yüksek vuruşlara karşı savunmasızlık veriyor. Sonuç olarak, kaçınmadan çok daha hızlı karşı saldırı yapabilirsiniz. Başka bir God Hand benzetmesi kullanmak gerekirse, bu vuruşlar esasen Roulette saldırıları; Büyük hasar veren veya hedefinizde bir açılmaya zorlayan süper hareketler diyebiliriz.

Ek olarak, bir blok sırasında ileriye doğru hafifçe vurmak, zayıf vuruşlardan kaçınmanıza izin veren bir sıçrama gerçekleştiriyor ancak sizi gelen güçlü vuruşlara karşı savunmasız bırakıyor. Bu yeteneklerin her ikisi de Sifu’nun eyleminin ayrılmaz bir parçası, bu yüzden erkenden ustalaşmak oyunu tamamlamak için hayati önem taşıyor, özellikle de oyun boyunca size giderek daha sert düşmanlar geleceği için bu çok önemli.

Sifu İnceleme: Dövüş Mekanikleri Akıyor

Sifu

Sifu’nun dövüşü son derece iyi akıyor. Kontrollere ve yeteneklere aşina olduğunuzda, etkinliğiniz ustalığa dönüşüyor. Elbette, düşman türlerinin hileleri mevcut. Örneğin, kadın rakipler tekmeleriyle saçma sapan bir erişime sahipler ve serbest bırakma saldırılarına bayılıyorlar. Öte yandan, tıknaz erkek karakterler yakından dövüşmeyi seviyor. Klasik atari dövüşlerinde olduğu gibi, Sifu da bu zorlu düşman saldırı modellerini öğrenmenizi talep ediyor. Streets of Rage 4’ü bitirdiyseniz, ezberlemenin aksiyon ve tepki kadar önemli olduğunu bilirsiniz.

Ortamlar, kullanılacak güçlü araçlar ve silahlarla dolu. Silah olarak kullanmak için şişeleri, yarasaları ve boruları alabilir veya hasar için hedeflere atabilirsiniz. Ayrıca, söz konusu nesneleri, sandalyeleri ve küçük eşyaları, onları almanıza gerek kalmadan hemen yere atabilir ve atabilirsiniz. Animasyonlar kaygan ve kusursuz; Bu eylemleri dövüşün ortasında gerçekleştirilebiliyor, bu da izlemesi olduğu kadar oynaması da etkileyici Jackie Chan tarzı harika bir dövüşle sonuçlanıyor.

Sifu İnceleme: Yaşlandırma Mekaniği

Sifu

Bununla birlikte, Sifu gerçekten çok zor. Düşmanlar size karşı nazik değil. Bir düşmanı bitirdiğinizde az miktarda sağlık yenilersiniz ancak bu küçük lütuf dışında kötüye kullanabileceğiniz iyileştirici öğeler yok. Muhtemelen çok öleceksiniz. Kahramanın, öldüğünde onu canlandıran madeni para yüklü bir kolyesi var. Düştükten hemen sonra dövüşlere devam edebilirsiniz, ancak bunu yapmak kahramanı yaşlandırarak görünüşünü fiziksel olarak değiştirir. Yaşlandırma katkı maddesi; Bir diriliş sizi bir yıl yaşlandırıyor, ikincisi iki yıl yaşlandırıyor, üçüncüsü sizi üç yıl yaşlandırıyor… Bu aynı zamanda kolyenin madeni paralarını da tüketiyor, sonuncusu sizi daha fazla canlanma seçeneği olmayan zayıf, yaşlı bir adam olarak bırakıyor.

Bu sistem oynanışı da etkiliyor. Kahraman, karakter yaşlandıkça gözle görülür şekilde güçleniyor ancak bir takas olarak azaltılmış bir sağlık çubuğundan muzdarip. Karakteriniz yaşlandıkça, daha fazla Strecture ve blok becerisi sizin için kullanılabilir hale geliyor ancak sistem nihayetinde iki ucu keskin bir kılıç: Yaşlı bir dövüş sanatçısı olarak düşmanlarınızı çok daha hızlı bir şekilde alt edebilirsiniz, ancak birkaç hata sizi mezara gönderebilir. İşlevsel olarak yaşlanma, eski tarz oyunlardaki standart bir devam sisteminden çok da farklı değil ve oyunun yaşlanma mekaniği de benzer cezaları beraberinde getiriyor. Neyse ki, bir alanı temizlemek sizi bir yaş düşürüyor.

Özet

Bu oyunu hemen alın. Ciddiyim, acele edin. Oyun 69 TL fiyat etiketiyle Epic Games Store‘da satılıyor ve dolar bu seviyelerdeyken satılan en ucuz oyunlardan bir tanesi. Sifu, kaputun altında çalışan sağlam mekanik sistemlere sahip ve neredeyse yirmi yıl önce God Hand’in çıkışından bu yana şiddetle özlenen bir hareket tarzı sunuyor. Acımasız meydan okuma, tatmin edici savunma seçenekleri ve kusursuz çevresel entegrasyon, bugünlerde pek yaygın olmayan klasik, atari benzeri bir aksiyon üretiyor.

Yüksek derecede ustalık ve çivi gibi sağlam yeniden deneme sistemi, bazı insanlar oyunun yetenek satın alma sisteminden bıkmış olsa da, tekrarları teşvik ediyor. Yine de, derin, hızlı tempolu bir dövüşten hoşlanıyorsanız, Sifu’yu hemen satın alın.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.