Tarihe damga vuran oyun:Elden Ring

Dark Souls’tan çok daha fazlası olan Elden Ring, hayranlara tanıdık ve tatmin edici hissettirecek yeni bir deneyim sunacak. İddialıyım ve şimdiden söylüyorum ki bu kesinlikle yılın oyunu ve böyle oyunları sadece on yılda bir görebiliriz.

Elden Ring‘i nihayet deneyimledim. FromSoftware, 2009’da Demon’s Souls‘u piyasaya sürdü ve oyun Japonya dışında hızla kritik ve ticari bir başarı elde etti ve iki yıl sonra Dark Souls ile tanışmamızı sağladı. Stüdyoların, kazanan Souls-like formüle kendi yaklaşımlarını geliştirme konusunda ilham vermesiyle yeni bir tür doğdu ve oyuncular o zamandan beri Salt and Sanctuary, Star Wars Jedi: Fallen Order ve Nioh gibi bir oyun akışından keyif aldı ancak çok az oyun, FromSoftware’in dünya inşasını A Song of Ice and Fire yazarı George R. R. Martin tarafından denetlenen en yeni Elden Ring kadar beklenti uyandırdı. Hatta hevesli hayranlar, şaka yollu olarak Elden Ring piyasaya çıkmadan ölebileceklerinden endişelendi.

Oyun daha önceden de bildiğimiz gibiElden Ring‘in yok edilmesinden ve parçalarının dağılmasından sonra Lands Between adlı bir bölgede geçiyor. Yüzük kırıldığında, dünya da kırıldı. Birçoğu denemiş olsa da, hiçbiri toprağı yeniden inşa edecek kadar güçlü olduğunu kanıtlayamadı ve bu nedenle savaşan sakinler arasında bir açmaz oluştu. Kahramanımız, Erdtree’nin zarafetini kaybetmiş ve Lands Between‘den sürgün edilmiş bir kişi olan Tarnished. Bununla birlikte Shattering’den sonra, Tarnished olanlar geri dönüp Elden Ring’in parçalarını aramaya çağrıldı. Onlardan biri dünyayı yeniden birleştiren ve Elden Lord olan şampiyon olacak.

Elden Ring İnceleme: George R. R. Martin Etkisi

Elden Ring

George R. R. Martin tarafından kaleme alınan bir hikayeye sahip bir oyundan beklendiği gibi, Elden Ring’in hikayesi derin ve çekici; Oyunun hikayesi, oyunculara gizemli eşya açıklamaları ve diyaloglarda ortaya çıkan cesaret verici ipuçları ile besleniyor. Önceki Souls oyunlarında olduğu gibi, genellikle trajik hikayeler, gizemleri ile birçok kişiyi oynamaya devam etmeye itecek çok katmanlı bir dünya inşa ediyor. Evet, Elden Ring’in savaş mekanikleri önceki FromSoftware oyunları kadar neredeyse affetmez ve amansız mücadeleden hoşlanan türün meraklılarını tatmin edecek. Yine de oyun, sıradan oyuncular için daha erişilebilir hale gelmiş diyebilirim. Küçük oynanış ayarlamaları Elden Ring’i kolaylaştırıyor ve böylece birçok oyuncunun takdir ettiği sürekli huzursuzluk hissini azaltıyor.

Bu değişikliklerden biri basit: Bir düşman grubunu yenmek şişelerinizi yeniden dolduruyor. Bu, oyuncuların sağlık veya mana eşyalarını yenilemek için dinlenmeye ihtiyaç duyma sıklığını ortadan kaldırıyor ve bu nedenle aynı düşmanlarla tekrar tekrar savaşma gerekliliğini azaltıyor. Elden Ring’in açık dünyası göz önüne alındığında bu değişikliği anlayışla karşılıyorum çünkü aynı geniş alanlarda birden çok kez savaşmak sıkıcı hale gelebilir ancak dövüşleri tekrar etme tehdidi, Souls oyunlarını benzersiz kılan bir oyun unsuruydu. Canın düşük olmasına rağmen ilerlemeye karşı iksir ihtiyacını tartmak, tehlike hissini artırıyordu ve bir sonraki alana kumarla geçmek, başarı hissini ona katlıyordu.

Elden Ring İnceleme: Karakter Sınıfları ve Esnek Oynanış

2 2

Elden Ring’in karakter sınıfları veya arketipleri başka bir önemli değişiklik getiriyor. Önceki Souls oyunlarında, oyuncular oyunun başında bir uzmanlık seçiyordu ve daha sonra istatistikler ve yetenekler tarafından kısıtlanıyordu. Elden Ring, oyuncuların Ashes of War kullanarak silahları üzerindeki etkileri değiştirmelerine olanak tanıyor ve bu, oyunculara mevcut kurulumlarından hoşlanmazlarsa oyun stillerini ayarlama şansı veriyor. Ashes of War, silahlar arasında serbestçe değiştirilebiliyor, bu da belirli dövüşler için ayarlama yapmayı kolaylaştırıyor ve önceki oyunlarda bulunmayan bir esneklik ekliyor.

Oyuncular ayrıca savaşta yardım etmeleri için ruhları ve spektral düşman formlarını çağırabiliyor. Bu, görünüşte imkansız bir savaşı sadece bir hız meselesine dönüştürebiliyor ve özellikle her zaman kendi başına ayakta kalamayan solo oyuncular için çok kullanışlı. Örneğin, büyü kullanıcıları son derece güçlü olsalar da, yakın dövüş, güçlü zırh ve büyük boy sağlık çubuklarının tercih edildiği bir dünyada çok savunmasızlar.

Elden Ring İnceleme: İstila Sistemi

3 2

Elden Ring’de pasif NPC karşılaşmaları olsa da, herkesin ve her şeyin düşman olduğunu varsaymak ve kalkanı kaldırarak yaklaşmak daha güvenli. Bir kamp ateşinin yanında dinlenen iyi bir adam gibi görünen şey, büyük olasılıkla kalp atışlarını hızlandıran bir düşman karşılaşmasına dönüşecek. Neyse ki diğer oyuncular, Lands Between çevresinde, gözden kaçabilecek potansiyel tehlikelere veya güzelliklere işaret ederek yararlı ipuçları sağlıyor ancak bu, Souls hayranlarının sorun yaşayabileceği başka bir değişiklik olan ‘İstila Sistemi‘ni gündeme getiriyor. Önceki FromSoftware oyunlarında, diğer oyuncular uygun olmayan zamanlarda istila ederek ölüme, hüsrana ve düşen ruhları kurtarmak için uzun bir yolculuğa yol açabileceğinden çevrimiçi oynamak riskliydi.

Yine bu özellik, Fromsoftware oyunlarını bu kadar farklı kılan şeyin bir parçasıydı. Bazıları için istenmeyen bir durum olsa da, işgal tehdidi diğerleri için hoş bir heyecandı. Bloodborne’a benzer şekilde, bu oyunun istila sistemi yalnızca oyuncunun bir Taunter’s Tongue kullanmayı seçmesi veya işbirliği modunda takım oluşturması durumunda mümkün. Dark Souls’taki istila sistemlerinden bu değişiklik hakkında birçok kişi öfkesini dile getirirken, bu oyunlarda sadece çevrimdışı oynayarak istilalardan kaçınmanın mümkün olduğu unutulmamalı. Oyun; notların, kan lekelerinin ve oyuncu hayaletlerinin çevrimiçi etkileşimini kaybetmeden, insanların istenmeyen ziyaretçiler tarafından saldırıya uğramaktan kaçınmasını sağlıyor.

Elden Ring İnceleme: Grafik ve Ses Tasarımı

4

Elden Ring, diğer güncel nesil oyunlar gibi inanılmaz grafik ayrıntılarla herkesin gözünü kamaştırmayabilir ancak FromSoftware’in yarattığı dünya yine de güzel. Lands Betwewn, önceki Souls oyunlarından daha parlak bir renk paletine sahip ve bu nedenle Bloodborne kadar boğucu veya önsezili hissettirmiyor ancak oyun, hayranların geliştiriciden beklediği, ufka uzanan ve keşif etmeniz için yalvaran nefes kesici manzaralarla ortam çeşitliliğine sahip. Rüzgarlı tarlalar, ara sıra yağmur fırtınaları ve gökten çakan şimşekler, bir gece ve gündüz döngüsüyle birleşerek Lands Between’i canlı hissettirmeyi başarıyor.

Oyun müzikleri, oyunun en az dikkat çeken alanlarından biri ve oyuncular zamanlarının çoğunu ihmal edilebilir ortam gürültüsünü ve yarı sessizliği dinleyerek geçirecek. Buna rağmen, oyundaki bazı sesler inanılmaz derecede etkili. Başlangıç alanının yakınında bir uçurumun üzerinde dururken, oyuncular uzakta ürkütücü uluma ve inilti duyacak. Kaynak aşağıdaki arazide ve bölgeyi keşfetme zamanı geldiğinde sesler endişe hissini arttıracak. Sonunda, oyuncular karanlığa dönüşen karanlık bir çukur keşfedecek ve tüyleri diken diken eden iniltilerin derinliklerinden yayıldığını fark edecek. Çukurun etrafındaki kan lekeleri ve inlemeler yüzünden bazı oyuncular aşağı atlayacak, bazıları ise yoluna devam edecek. Çevre sesleri gerçekten etkili.

Elden Ring İnceleme Sonucu

5 1

İnsanlar kaçınılmaz olarak Elden Ring’i diğer Souls oyunlarıyla karşılaştıracak ve dışarıdan bakıldığı zaman FromSoftware’in en son eseri bir açık dünya ve daha az kasvetli Dark Souls oyunu gibi görünüyor. İnce oynanış ayarlamalarına rağmen, serinin hayranıysanız size yine tanıdık gelecek. Bu, hayranların çoğunu tatmin edecek olsa da, bazı oyuncular için bu yapım, bu oyunları bu kadar unutulmaz kılan yoğunluk ve gotik huysuzluğun bir kısmından yoksun olduğundan, en üst sıradaki önceki oyunların yerini almayabilir ancak şimdiden benim favorim oldu. Topluluk kesinlikle ikiye bölünecek diyebilirim.

Diğer oyunlardan bağımsız ve kendi özelliklerine göre değerlendirildiğinde, Elden Ring çok az kişiyi hayal kırıklığına uğratacak olan olağanüstü bir oyun. Türün hayranlarının aradığı bileşenlerin çoğuna sahip. Harika bir estetik, keşfetmeye davet eden bir gizem hissi, ustaca tasarlanmış ve göz korkutucu düşmanlar, çeşitli sınıflar ve yapılar sayesinde çok sayıda tekrar oynanabilirlik ile zengin oyun. Sonuç olarak bu yapım kesinlikle açık dünya Dark Souls’tan daha fazlası. Hala tanıdık hissettiren canlandırıcı yeni bir deneyim yaratan klasik Souls formülüne yapılan ince ayarlarla kendi başına güçlü bir yapım.

Oyunu, Steam‘den 499 TL karşılığında satın alabilirsiniz.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.